یه ویدیو میدیدم از "جک ما" که توش میگفت من به پسرم میگم نیاز نیست توی مدرسه 20 بگیری

فقط نیافتی کافیه

همینقدر بخون که یه 10-12 بگیری باقی وقتت رو به کارهای مهم تر برس

 

اینجا دو تا بحث پیش میاد:

1- کجا و چرا این کار خوبه؟

2- ایا واقعا اون زمان رو کار مفید بیشتری میکنه؟

 

در مورد 1:

کجا خوبه؟

اونجایی این تفکر خوبه که کاره، هدف اصلیه زندگی شما نباشه

مثلا سئو برای من هدف نیست

وسیله ای بود تا خودم رو یه کم از نظر مالی و کاری بکشم بالا

 

 

چرا خوبه؟

چون مسیر اصلی (و بلند مدت) نیاز به وقت بیشتر داره

ولی خوب اون مسیر فرعی توی کوتاه مدت خیلی بهش نیازه و نباشه اصلا کار پیش نمیره

پس کوتاه مدت رو بچسب، ولی بلند مدت رو فداش نکن

 

در مورد 2:

نکنی هم خوبه!

اره حتی اگر درگیر کار درست نشی این زمان بیشتر رو، بازم بهتره تا درگیر چیزی بخوای که اصلا هدف اصلیت نیست

 

ته ته تهش اینه این وقت ازادت رو تفریح میکنی، تلف میکنی اصلا خوبه؟

حداقل یک هفته بعد، یک ماه بعد، یک سال بعد میتونی برگردی ببینی چه اشتباهی کردی

اما اگر درگیر کار فرعی بشی بهونه داری و بهونه بدترین چیزه

 

بسه دیگه من از منبر میام پایین

هروقت به تعریف واقعی کلمه از نظر خودم "ادم موفقی" شدم میام بازم مینویسم :-))