من اینجا نکته آموزشی یادم نمیاد گذاشته باشم

ولی...

واقعیتش یه نکته هست که به دلایل مختلف، حداقل فعلا نمیتونم توی پیج کاری و ... بگم

از اون طرف سئو هم نیست!

یه نکته بیزنسی هست

خیلی مهمه

خیلی خیلی مهم

کاش خیلی زودتر میدونستمش

 

میخوام بگمش ولی نمیدونم مهم بودنش رو چند نفر درک میکنن

چند نفر فکر میکنن این همه حرفی که اولش زدم واقعا به جا بود یا نه

ولی باورتون نمیشه چقدر تصمیمات کاری من به این تجربه بسته است

 

بریم سراغ اون نکته مهم:

"وعده های بلند مدت بفروشید"

 

بذارید کاملترش کنم:

"چیزهای ارزشمند و گرون قیمت رو در قالب وعده های بلند مدت با تخفیف زیاد بفروشید"

 

چرا؟

چیه داستان؟

 

داستان اینه که مردم استفاده نمیکنن!

یادشون میره

 

ببینید

من قبلا برای دوره ام پشتیبانی محدود هفت ماهه داشتم

هر جلسه پشتیبانی بعضا تا نزدیک دو ساعت طول میکشید

 

بعد اومدم پشتیبانی رو نامحدود کردم

جلسات بعضا 10 دقیقه ای تموم میشن!

 

دیدی چی شد؟!

وقتی مردم فهمیدن که پشتیبانی محدودیتی نداره، استفاده ازش رو پشت گوش میندازن

ولی وقتی من میگفتم محدود هست، میومدن تا تموم نشده نهایت استفاده رو بکنن

 

با نامحدود کردن پشتیبانی، هم من زمان کمتری میذارم، هم اونها خوشحال تر هستن که همیشه پشیتبانی دارن

 

یه مثال دیگه بزنم

من جلسات مشاوره ام یه مقدار گرونه

میخوام گرونترش هم بکنم

بعد چی؟

بعد بیام کلی تو بوق و کرنا کنم که اقا من تو جلسات مشاوره چیا میدم و چقدر ارزشمنده

راستش رو بگم؟ اینجا که جای فروش نیست بخوام الکی بازاریابی کنم (بماند که خودم خوب میدونم که در جای فروش هم الکی بازاریابی نمیکنم)

ولی باور بفرمائید، واقعا توی جلسات مشاوره جون و دل میذارم و شاید از چند صد مشاوره یکی دو تا نسبتا ناراضی داشتیم همین ...

 

خوب بعدش؟

بعدش اینکه بعد تو بوق کرنا کردن این قضیه، بیام یهو مثلا 20 جلسه مشاوره رو با قیمت 10 جلسه مشاوره بفروشم

گرفتی چی شد؟

من میدونم که مثلا از 20 جلسه استفاده نمیکنن

ماکسیسمم 3-4 جلسه

ولی خیلی حال میکنن وقتی ببینن اوه اوه این همه جلسه مشاوره داریم که هررررررررروقت دلمون بخواد میتونیم استفاده کنیم

همین "هررررررررروقت" باعث میشه استفاده نمیکنن اتفاقا

و من پولش رو پیشاپیش گرفتم

و البته که هر زمان امر کنن، پیام بدن، من حتی از کارهای دیگه ام مییزنم و براشون در سریعترین زمان ممکن وقت خالی میکنم و چه حضوری چه انلاین جدا بهشون مشاوره میدم با دل و جون

وظیفه امه البته، کار خاصی نمیکنم

 

خلاصه که

خیلی در عجبم از این نکته مهم که هیچ کس بهم نگفت

و در قالب یک نکته آموزشی هم نمیتونم توی پیح و ... بگم چون تف سر بالاست

حیفم اومد با خودم ببرم توی قبر

 

 

***

پی نوشت:

نمیدونم

ته ذهنم فکر میکنم شاید این تفکر یه کم پلید باشه

شاید باید این نکته که فهمیدم رو، با یک سری کارها اصلاح کنم

مثلا حالا که میدونم اینا چون پشتیبانی نامحدود هست استفاده نمیکنن، خودم پیامک بزنم یاداوری کنم

یا همچین چیزی

نمیدونم

فعلا واقعا نمیدونم...