دوست داشتم در مورد اینکه 10 سال آینده کجا هستم بنویسم
اما دیدم نوشته هام میشه شبیه اینا که به تازگی داخل شرکت های هرمی وارد شدن

10 سال دیگه میلیاردر شدم و ...
لوسه یه کم
ولی خوب تصور من از 10 سال آینده از این حالت خارج نیست


به جاش تصمیم گرفتم در مورد تصورم 2 سال پیشم ، در مورد 2 سال بعد (یعنی همین الان) بنویسم


حدود دو سال پیش قبل از سربازی ، من تصمیم گرفته بودم با ورود به حوزه آموزش به درآمد برسم
میخواستم 40 ساعت ویدیو وردپرس ضبط کنم بعد با برگزاری رویداد و راه اندازی وب سایتم فروش رو شروع کنم
کلی هم طرح و ایده داشتم تا با کمک گروه ها و فروم ها و ... فروشش رو زیاد کنم

تصورم این بود که تا 6 ماه بعد فروش شروع میشه و تا یک سال بعد هم سایت به جایگاه خوبی میرسه
همینطور هم آموزش ها رو کامل تر میکنم
یک آموزش سئو 40 ساعتی میسازم و بخش های مختلف دیجیتال مارکتینگ و سئو و برنامه نویسی وارد میشم و یک سایت جامع و کامل با آموزش های "ارزون قیمت" میسازم و میفروشم و کلی هم همه گیر میشه 

تصورم این بود که دیگه در بدترین حالت 2 سال بعد من 50 میلیون کنار گذاشتم (نه 50 میلیون ورودی)


***

واقعیت تفاوت هایی داشت ، اما در کل توی همون مایه ها بود
خیلی برنامه زمانیم مشکل داشت و یک سری کارها خیلی زمان بیشتری میبرد و یک سری کارها خیلی زمان کمتری برد

بزرگترین اشتباهم رو هم بگم:
"خراب کردن پلهای پشت سر خودم به خاطر اعتماد به دیگران"
بزرگترین اشتباهم این بود که من سایتم رو ول کردم که در سایت کس دیگه شریک بشم و باهاش همکاری کنم
من نباید سایتم رو ول میکردم
اگر نمیکردم همین الان کلی ارزشمند شده بود و کلی جلو مینداخت منو

100 البته که رشد و موفقیت های بعدی هم برپایه اعتمادی که کردم به وجود اومد ولی به نظرم نباید اونجوری رفتار میکردم
دفعه اول مشکل این بود که من پل پشت سر خودم رو بر اساس حرف دیگران خراب کردم
اشتباه بود
همکاری و اعتماد خوبه
ولی پل پشت سر خودم رو نباید روی حساب حرف دیگران خراب میکردم


حالا خوبیهاشم بگم:
توی واقعیت قضیه خیلی در اندازه بزرگتری پیش رفت
من هیچ وقت تصور داشتن یک تیم خوب و کاربلد رو نداشتم
من هیچ وقت تصور داشتن یک شریک کار بلد رو نداشتم
من هیچ وقت تصور داشتن همکاری با مجموعه های بزرگی مثل لئونارد و مطالعه شریف و فدک و ... رو نداشتم
من هیچ وقت تصور داشتن یک سیستم مدیریتی (هرچند کوچیک) رو نداشتم



من پیشاپیش برای سال آینده خودم یک هدف باز هم کوچیک برای خودم چیدم
دو سال پیشم همین کارو کردم
گفتم دو سال دیگه به 50 میلیون پس انداز میرسم ، در صورتی که معتقد بودم خیلی بیشتر میتونم
الان هم برای سال آینده ام هدف 12 هزار دلاری گذاشتم ، هرچند معتقدم خیلی بیشتر از این حرفا رو میتونم


باید بهتر مکتوبش کنم
سالهای پیش هم اینکار رو میکردم و خوبم بود
میشستم اول ، تصور سال پیشم رو میخوندم ، بعد در زمان حال مینوشتم (تا تفاوت هاش در بیاد و تصور امسالم واقعی تر بشه)

بعد برای سال اینده ام تصور میکردم
بازم اینکارو میکنم
امیدوارم که بتونم تصوراتم رو هرچه بیشتر به سمت واقعیت پیش ببرم و شکل برنامه بگیره نه تصور و آرزو

اوفففففففففففف
چقدر حرف دارم 
در مورد پارسال ، امسال ، سال آینده...

یک مطلب خیلی طولانی و جامع باید برای خودم و دل خودم و ذهن خودم بنویسم