حدودا یک سال و دو ماه پیش ، برای خودم یک هدف تعیین کردم
گفتم سربازی دو ساله ، من باید توی این دوسال با کار کردن 50 میلیون "کنار بذارم"
نه 50 میلیون کسب درآمد ، 50 میلیون ذخیره

البته که سربازی دوسال نیست و 21 ماهه و اگر خدا بخواد من 19 ماه میرم با کسری
ولی من اون موقع با احتساب همه این حرفا گفتم فرض میگیریم دو سال ، چون هدفم یه مقدار به نظر بزرگ میومد
فراموش نکنید که امینی میگفت من 50 میلیون میذارم کنار که اون موقع صفر ریال ذخیره داشت

این هدف رو بر اساس گفته های برایان تریسی گذاشتم 
برایان تریسی میگفت :
  1. هدفتون نه اونقدر بزرگ باشه که وقتی بهش فکر می کنید ، بگید من بهش نمیرسم

  2. و نه اونقدر کوچیک باشه که میل رسیدن بهش به تکاپو نندازدتون

  3. از طرفی هم تاکید میکنه که هدف بلند مدت داشته باشید

منم همین کارو کردم
الان ، فقط ده ماه ازش مونده و من تقریبا یک پنجم این مبلغ رو "ذخیره" کردم
و این حس بدی بهم میده
از طرفی میگم میشه بابا
تا زمان رسیدن به پایان مهلت میشه باقیشم جمع کرد


میدونید اولین دفعه چی شد که خواستم 50 میلیون جمع کنم؟ اولین دفعه دلیلم مهاجرت بود
شنیده بودم رفتن به کانادا نیاز داره 50 میلیون نقد داشته باشی
اون زمانا شماها یادتون نمیاد ، دلار زیر 3000 تومان بود البته
به هر حال

این شروع افتادن عدد 50،000،000 تومن توی ذهن من بود
بعدش که کانادا و ... رو دیدم فعلا بدون زبان و بدون رزومه کاری پر و پیمون نمیشه بهش فکر کرد ، این عدد رو گذاشتم برای بحث ازدواج
گفتم اقا من 50 داشته باشم ازدواج میکنم
دو دو تا چهارتا هم کردم دیدم نه اوکیه
50 عدد خوبیه
کافی نیستا ، برای شروع خوبه ، نمیخوام ازدواج سخت بکنم که
درستش هم اینه که ادم زود ازدواج کنه


الان 10 ماه وقت دارم و حدودا 40 میلیون کم تا به هدفم برسم
یه کم بعید شده ، اون بخش اول حرفای برایان تریسی رو رد میکنه انگار
نمیگم نمیشه ها ، میگم اولش دستیابی به این هدف خیلی محتمل تر بود ، میدونید چی میگم؟


اگر با اثر مرکب اشنا باشید میبینید که نشدنی نیست
اثر مرکب میگه اینجوری نیست که اگر تا 20 سالگی حساب بانکیت 100 هزار تومن توشه ، پس تا 40 سالگیت میشه 200 هزار تومن

میگه شما نمیتونی بگی من 20 روزه این تخم گل رو کاشتم و اب دادم ولی درنیومده ، پس طی ده روز اینده هم غیر ممکنه گل بده!
اثر مرکب میگه این 20 روز اون زیر این گله داشته در میومده و زور میزده تا برسه به خاک
طی 5 روز اینده هم از خاک در میاد و 5 روز بعدشم گل میده

خیلی ساده اس حرفش ، و منطقی

پس من مبنا رو میذارم بر همین منوال
ایشالا که همین اتفاق میافته و تا عید به عدد مورد نظرم میرسم
ایشالا