یه کلیپ بود توی اینستا ، توی اکسپلور من اومده بود

بعد توش عکسایی از داوود هزینه و محسن افشانی و ... 


محسن افشانی یک بار در حالت هایی که ویدیوهاش رو احتمالا دیدیدم

و در عکس بعد محسن افشانی توی حرم


یا مثلا یه بار این پسره مسعود ترکیبی رو دیدم که توی حرم بود

بارها هم که ...


خیلی های دیگه هم همینجوریاست

من با دیدن این افراد یاد مارمولک میافتم

دزدی که به واسطه لباسی که دزدی بود ، مردم رفتارشون باهاش عوض شد

تغییر رفتار ادما اون رو ادم بهتری کرد


(با یاداوری صحنه ای از مکالمه نئو و ارشیتکت توی فیلم ماتریکس) گاهی اوقات ادمها توی مسیر مشخص "قرار داده" میشن

یعنی مثلا من میخوام شما به یه چیز بد فکر کنی ، میام بغل دستت میشینم و در قالب یک دوست دائم بهت میگم به اون چیز بده فکر نکن به اون چیز بده فکر نکن

یا مثلا من میخوام شما به شکست عشقیت فکر نکنی ، میام در قالب یک متن در مورد محسن افشانی و داوود هزینه و ... و در قالب یک مثال به شکست عشقی اشاره میکنم و باعث میشم حتی شما تصویر طرف رو هم تصور کنی (و اگر هم نکرده بودی با همین قسمت اخر متن میکنی)

ظاهرا من هیچ کار بدی نکردم ظاهرا ولی در عمل من شما رو به اون سمتی که دلم میخواست هدایت کردم چون در این حد عملکرد مغز شما رو میشناسم


حالا از کرم داشتن من که بگذریم ، این حرفا رو زدم که برگردم به صحبت های اولم

محشن افشانی و ... به نظرم هدایت میشن

یعنی توسط مردم ، توسط فرهنگ

اینکه محسن افشانی اگر به یه خیریه کمک کنه اونقدر صداش نمیپیچه و اون قدر به اسم خَیّر دیده نمیشه

اگر بره حرم به عنوان یک انسان مومن شناخته نمیشه

اما اگر عکس یک لباس زیر رو عمدا یا سهوا پخش کنه توسط خیلی ها دیده میشه



من ، شما ، پدر و مادرهامون ، خیلی از مقدس ترین هایی که قبولشون داریم ، همه و همه گناه و اشتباه میکنیم

اینکه امکان برگشت از اشتباهمون زیاده ، دلیل اینکه خیلی هامون درست میشیم اینه که ما رو به اسم اون قضیه نمیشناسن

اگر شما عکس لباس زیر شریک زندگیتون یا شریک جنسیتون رو سهوا یا عمدا بذارید اینستا به اسم محسن شرتی شناخته نمیشید

برای همین هم راحت تر بر میگردید

اگر شما عکستون کنار دختر خاله هاتون لو بره مردم و تمام سیستم های قضایی و ... شما رو با عبارت "پلیس فتا حواسش به همه جا هست" نمیشناسن که دیگه اگر بخوای هم نتونی برگردی

اگر هم کسی اشتباها داخل گوشیتون یا هرجای دیگه ویدیویی از شخصی ترین لحظه های روزتون ببینه ، جوری نمیشه که اسمتون ، حتی اگر روی یک ماهوراه فضایی هم بره یاداور فیلم های مستهجن بشه (زهره)



الللللللللبته که همین پست و همین انعکاس نکات منفی من ، خودش توی همین چرخه قراره میگیره

یعنی ما هم اگر این رفتار رو داریم ، خودمون هم یه جورایی توسط باقی افراد بازی داده شدیم

قضیه مرغ و تخم مرغه دیگه 

و چه بد قضیه ایست قضیه مرغ و تخم مرغ...

اینجوری میشه که یهو ژاپن میشه اینجوری خفن

اینجوری شده بود که یه زمانی ایران هم خیلی خفن بود

فکر کن ، اسکندر مقدونی ، چنگیزخان و ...



بگذریم

شاید ما نتونیم سطح بدی این کارها و لایک ها و ... رو ببینیم

ولی اون خانم ایرانی که رفت توی یوتیوب و چندین نفر و کشت و خودکشی هم کرد میتونه یه گوشه ایش رو بهمون نشون بده


یادمون نره :

به اندازه ذره ای و کمتر از آن ...

به اندزاه ذره ای...

ذره