دیروز دو دوست بلاگر یک ویدیو رو برای من ارسال کردن که من از یک جهت باهاش موافق بودم و از جهتی باهاش مخالف

اول جهت موافقم رو بگم


کپشن ویدیو توش یک عدد جالب داشت 

300،000 سال عمر ...

300،000 * 365 روز عمر = 109،500،000 روز به عبارت دیگه 109 میلیون و 500 هزار روز

اگر شما 300 هزار سال عمر داشتید چیکار میکردید؟

عدد گنده ایه ها ، بهش بیشتر فکر کنید

شما حساب کن اسلام 1400 سال عمر داره

از میلاد حضرت مسیح حدود 2000 سال گذشته

حدود 5000 سال پیش آریایی ها به ایران سفر کردن !


از انقلاب ایران 40 سال گذشته و مسئولین این همه .... کردن (گندکاری / افتخارافرینی ، بنا به اعتقادتون انتخاب کنید)

جنتی حدود 92 سال عمر داره شما خودت اینو معیار بگیر ببین 300000 سال عمر چقدره


خیلی انصافا ، بگذریم

میگفت سالانه 150،000 نفر متخصص (لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا) میرن سربازی

هر کدوم هم حدود 2 سال با حداقل حقوق کار میکنن

بدون هیچ تعصب و عصبانیتی اگر بخوایم واقعا مقایسه کنیم ، شبیهات زیادی به زندانی بودن داره


حقوق ما که لیسانسیم 150 هزار تومن هست و فوق لیسانس ها فکر میکنم 20 هزار تومن بیشتر میگیرن

البته سرباز صفر ها که کامل در اختیار نظام هستن 300 هزار تومن میگیرن

نمیگم برده چون برده خیلی بهش بیشتر سخت میگذره

بعد از روی کار اومدن جمهوری اسلامی واقعا رفتار با سربازا اصلاح شده و قابل مقایسه با قبل نیست ، قبل از انقلاب رفتار خیلی بیشتر شبیه به برده داری بوده اینطور که من شنیدم و البته با شناختی که از شخصیت رضاخان دارم بعید هم نیست که اون حرفا واقعیت باشه

البته که هنوز خیلی جاها رفتار مثل قبل انقلاب هست و برای همین نگفتم مشکل حل شده ، گفتم اصلاح شده


خوب از موضوع اصلی دور نشیم

150،000 نفر به مدت دوسال میشه 300 هزار سال

این ورودی هر سال تکرار میشه

اصلا کاری ندارم به دهه های گذشته که حمعیت خوب بالا و پایین بوده

الان چندین ساله همین جمعیت فقط متخصص ها هستن


وگرنه به گفته سرلشکر باقری در همایش «مهارت آموزی سربازان»:

منبع


این عدد و ارقاما که میگم واسه متخصص هاست کلی هم دیپلم و زیر دیپلم داریم

همه این جمعیت هم میرن زیر نظر نیروهای مسلح 

مستقیما فرمانده اشون میشه جناب اقای خامنه ای

اگر با این وجود کسی فکر میکنه اقای خامنه ای فرد باهوش و صلاحیت داری هست برای رهبری واقعا من نمیدونم چی بگم

حرف ویدیو این بود که اقا چرا سربازا رو همینجوری بلااستفاده میذارین

چرا این سرمایه (از نظر من نامشروع) رو حروم میکنین

خوب ، من با این حرف مخالفم


به نظر من این ویدیو اگر باعث ایجاد تغییر نشه ، یک خیانت غیرعامل بوده

واگر تغییری ایجاد کنه میشه خیانت عامل

میشه خیانتی که نتیجه داده

خیانتی که احتمالا از روی بیچارگی و حماقت اتفاق افتاده

بیچارگی از این جهت که سازندگان حذف سربازی رو غیرممکن دیدن و حماقت از این جهت که فکر کردن اینجوری دارن لطف میکنن


بالاتر گفتم سرمایه نامشروع

چون اینا با گرفتن حقوق اولیه یک انسان مثل ازادی در سفر دارن مارو رسما در یک زندان بزرگ به اسم "ایران" زندانی میکنن و میگن یا میایی مفت و مجانی و بدون هیچ حق حرف و شکایتی زیر دست ما کار میکنی (وقت تلف میکنی) یا نمیذاریم از کشور بری بیرون

جالبه واقعا


به این دلیل مخالفم

خیلی دلم میخواد با یک فرد مدعی ، یک فدر مدافع سربازی صحبت کنم ببینم توی سرشون چی میگذره

بابام مدافع نیست ، به خاطر اینکه من یه وقت توی سربازی حرفی نزنم برام بد بشه ، سعی میکرد یه مدت بگخه که سربازی خوبه

بعد دید نمیتونه راضیم کنه بیخیال شد

خودش هم چندین بار تاحالا با ماهیت سربازی مخالفت کرده بود


خلاصه که اینجوری

دلم میخواتس نظرم رو در مورد این ویدیو بنویسم و از دو دوستی که جهت همدردی با هم این ویدیو رو فرستادن تشکر کنم


پی نوشت : این نوشته یک تمرین بود برای من

تمرین برای آروم بودن

تمرین کظم غیظ

موفقیت 100 در 100 نداشتم و بعضی بخش ها رو نوشتم و پاک کردم

در مورد این تمرین هم بیشتر مینویسم