فضیلتی در سطحی بلد بودن از هرچیزی نیست

فضیلت انچنانی نیست لااقل

 

برو توی یک چیز خیلی دیپ شو

یه تخصص

یه کارتو

 

شاید باورت نشه، ولی خیلی مهم نیست چی باشه!

یه چیزی رو دیپ شو

 

شایدبگی: اقا من اصلا ادم کار یدی نیستم بعد خریت کردم رفتم در فلان کار یدی خیلی دیپ شدم

من میگم: دمت گرم! توی یه چیزی عمیق شدی و متخصص شدی، این مهم تر از خود اون چیزه است

 

ادم کار یدی نیستی؟

1- در زمانی که مجبور باشی، بلد بودن و متخصص بودن این کار برات میتونه مفید باشه، هرچند که مورد علاقه ات نیست

2- اموزشش بده اگر خیلی از انجامش خوشت نمیاد

3- همین عمیق شدن توش میتونه کمک بکنه بیشتر خودت رو بشناسی و حداقل دومین چیزی که توش عمیق میشی مورد علاقه ات هم باشه

 

منم از اهمیت علاقه و ... با خبرم

ولی بیشتر از اوت از مضرات سختگیری بی جا و کمالگرایی و ... با خبرم

بشینی یه جا هی فکر کنی چی رو عمیق بشم توشکه مورد علاقه ام هم باشه، در صد سال اینده هم بهم سود بده و ... هیچ وقت به جواب نمیرسی

یا دیر میرسی

 

پس سریعتر متخصص شدن رو شروع کن

عالی هم شروع نکردی، نکردی

بد شروع کن صلا

ولی شروع کن