این قانون 80 - 20 رو شنیدین دیگه؟ قانون پارتو

حالا قانونِ قانونم نیستا

مثل قانون مورفی میمونه

 

حالا مهم نیست

چی میگه این چیزه به اصطلاح قانون؟

میگه مثلا 80% درآمد شما از 20% کارهاتون میاد

یا 80% مریضی ها از 20% عدم رعایتها و ...

یا مثلا 80% ناراحتی هامون به 20% رفتارها و ارتباطات و ...

حالا همینو بگیر برو تا اخر

 

من خیلی اینو قبول دارم و خیلی توی زندگیم دیدمش

هرچی هم بیشتر بررسی میکنم بیشتر میبینمش

نقضش رو خیلی کم دیدم

 

از اون چیزاست که یه روز پشیمون میشم احتمالا

که میدونستم و بهش کم توجهی کردم

 

نشستم برنامه هفته ام رو نگاه میکنم، میبینم چقدر اضافه جات داره

چقدر کارهایی رو داره که 80% وقتم رو میگیره و فقط 20% درآمدم رو تشکیل میده

چقدر کمه سهم کارهایی که 80% درآمدم رو شامل میشه!

 

میدونی چی میگم؟ 

یه یه کم جمع و جور کردم کارا رو تا به امید خدا بشه شروعی برای اینکه بیشتر بشم به اون 20% که 80% درآمد رو برام میاره