یه کسی که خجالت میکشم بگم هم نوع من هست، هم جنس من هست، هم وطن من هست...

اومده توی یک سایتی کامنت گذاشته و نوشته من سربازی رفتم و چقدر خوب بود و برای پسرا "ضروریه" و ...

حالم بهم خورد ازش

 

جوابی بهش دادم

دلم خواست اینجا هم بذارمش:

 

واقعا متاسفم برات
منم تقریبا همون زمان رفتم

از همون موقع هم فحش میدادم به هرکسی که به سواری و بردگی مفت دادن به دیگران بگه "ضروری"
چون من و شما رفتیم و عمرمون رو حروم کردیم دلیل نمیشه بگیم خوب بوده

2 سال از کار و درس و همه چیز عقب افتادیم
بدون اینکه 1 کلمه چیزی یاد بگیریم
هیییییییییییییچ منفعتی نداشت
بله ساعت هایی که باید تو جوونیمون کار میکردیم رو، توی یه چهاردیواری که مثل زندانی ها دور تا دورش دیوار و برج و ... داشت نشسته بودیم و با رفیقامون هم گاها حرف میزدیم و میخندیدیم

نمیخوام بگم سیاه محضه
بله کنار دوستات بودن توی یه جمع پسرونه حال میده
ولی میتونم اخر هفته ها با رفیقام برم بیرون و با هم همون قدر بگیم و بخندیم
چرا به جاش 2 سال جوونیم رو بدم مفت مفت که یه عده پول بیشتری براشون بمونه توی بیت المال که بدزدن؟

نخیر
برای محافظت از مرزهای کشور باید دست کنن تو جیب مبارکشون و پول بدن و نیرو استخدام کنن
هم بیکاری کمتر میشه هم کسی که داره عمرش رو میذاره پولش رو هم میگیره

نه اینکه من لیسانس با 150 هزار تومن که به لعنت خدا نمیارزه از زندگیم عقب بیافتم

که فلان کسی که میشناسم به خاطر هزار دلیل معاف بشه و وقتی من میرم سربازی و بر میگردم، ببینم اون که از من 2 قدم عقب تر بود، الان 100 قدم جلوتره

خدا لعنت کنه همه باعث و بانی هاشو
از همون رضاشاه بگیر تا همه اینایی که میگن رضاشاه عوضی ترین ادم عالمه ولی این سربازی که به منفعتشون هست رو حاضر نیستن تعطیل کنن