نمیدونم مشکل اعتماد به نفسه ، یا مثلا مده که بزنیم توی سر خودموون جایی که کارمون درسته ... نمیدونم والا


یه مستند میدیدم ، در مورد محرم توی انگلیس بود

شیعه ها دسته های عزاداری راه مینداختن

بعد با بعضی از مردم صحبت میکرد در مورد دست عزاداریشون

یکی یه نکته جالب گفت ، میگفت :

معمولا وقتی یه دسته از افراد از جایی رد میشن ، منطقی هست که اون قسمت به یه ذره هم که شده کثیف تر بشه

خوب از هر صدنفر یه نفر یه اشغال از دستش خیابون کثیف میشه دیگه


ولی وقتی این جمعیت رد میشه خیابون تمیز تر میشه!! ببینید ، نمیگم کثیف نمیشه ها ، میگم تمیز تر میشه

بله قاعدتا الان ذهن ادم میره این سمتی که الله اکبر معجزه رو ببینید و این حرفا


بعد این تولید کننده های مستنده افتاده بودن دنبال قضیه که چی شده و چرا خیابون با رد شدن اینا تمیز تر میشه؟

دیدن یه رسمی وجود داره که اخر دسته های عزاداری کی سری افراد داوطلب میشن و با کیسه های بزرگ وایسمتن

بعد اینا پشت سر دسته عزاداری راه میرفتن و کلا آشغالا رو جمع میکردن

کاری ندارن اشغال رو دسته عزاداری ریخته یا کس دیگه ، اینا جمع میکردن


اینو که دیدم خوب سریعا ذهنم رت سمت اون صحنه های وحتشناک تهران توی ایام عزاداری و زباله های میلیونی کف خیابون و این حرفا

ما شیعه ایم اونا هم شیعه ان

فرق چیه؟


دوستان ، ادم توی محدودیت ها ستاره میشه 

این واضحه

یعنی اونا اگر یه اشغال بریزن چی میشه؟ یه ملتی این رو ازچشم شیعه میبینن

برای همین طرف احساس مسئولیت میکنه

میگه من اشغال بریزم فحشش رو کل شیعه میخوره

ولی تو ایران این حس مسئولیته وجود نداره


همین ماجرا رو در مورد ارمنی و زرتشتی و ... هم داریم

اینکه من به شخصه از هیچکس ندیدم بد ارمنی جماعت رو بگه و ارمنی بد دیده باشه به همین قضیه بر میگرده به نظرم

یعنی اگر شما بری ارمنستان ارمنی های بد بیشترن تا توی ایران


بعد ماها ناخودآگاه یه خودزنی پیش فرض داریم به خودمون گیر میدیم که شیعه و مسلمون جماعت فلان

بابا ولمون کن چ ربطی داره

مسلمونای آمریکا و انگلیس و فرانسه عمرا به مضخرفیه مسلمونای ایران باشن


قضیه از این قراره که ادم توی کشور خودش مثل توی اتاق خوابش عمل میکنه


شما توی جمع کلاس و سرکار دست تو دماغت نمیکنی که

ولی وقتی نشستی توی اتاق خوابت حال میکنی دست کنی دماغت و حتی شاید بمالی زیر تخت

شاید

اگر پسر باشید میگم به احتمال زیاد :-D

والا دیگه کیو گول میزنیم؟

بیرون میری ادکلن میزنی توی اتاق ممکنه بوی جورابت باعث بشه دماغت بسوزه


میخوای بری استخر اصلاح میکنی وگرنه که حالت معمولش با موهای بدنت میشه پالتو بافت

عه

دهن منو وا میکنن :-D


هی میگن وقتی به نمیدونم کجا میروند آن کار دیگر میکنند

معلومه که میکنن

منم میکنم

تو هم میکنی

ادمیم دیگه برادر من چرا امام زاده بازی در میاری (ساخت واژه رو داری؟ :-D)

خوب چی ؟ توقع داری تو خیابونم بیام آن کار دیگر کنم یعنی؟

خوب اینکه ادم اشتباهاتش رو مخفی کنه که خیلی هم خوبه که 

نشونه ادبه ، نشونه عفت و حیاست


الان بحثم گناه نیستا ، قاطی نکنید با هم

بعدشم اونی که خودش یه اشتباهی میکنه و دیگران رو هم نهی میکنه که نکنید خیلی کار اشتباهی میکنه

اونو نمیگم

ولی وقتی من نوعی یه کار اشتباهی رو نمیکنم و به دیگران هم سفارش میکنم که نکنید ، نباید توقع داشته باشید من هییییییییچ اشتباه دیگه ای توی زندگیم نکنم

من هزار تا اشتباه میکنم ولی یک میلیون اشتباه هم هست که نمیکنم خوب

بعضی هاش رو میتونم بکنم و نمیکنم بعضیاشم اصلا نمیتونم

من هزار تا اشتباه میکنم ولی 10 هزار تا کار خوبم میکنم 

بی انصاف نباشیم دیگه

مگه من نوعی همه کارای خوبم رو میگم که همه کارای بدم رو بگم اخه؟!



خلاصه که ما خیلی هم خوبیم

فقط اینجا اتاق خوابمونه توش کثافت کاریامونو میکنیم

همین



******

پی نوشت : این مطلب رو ادامه خواهم داد چون خیلی حرفا تو دلم مونده که بگم