من به عنوان کسی که رای سفید انداخت - و همون سفید هم به دلایلی و برخلاف میل انداخت - همیشه روحانی رو به رئیسی ترجیح میدادم

 البته که به نظرم میرسلیم و قالیباف هم نفرات قابل قبولی بودن

خوب بودن روحانی ، مناسب بودن قالیباف و میرسلیم و نامناسب بودن رئیسی ، همه با این پیش فرض هست که هیچکدوم بهترین گزینه ممکن نیستن


این روزا به هیچکس پنهان نیست که روحانی در مدیریت اقتصاد گند بزرگی زده که هم اندازه و یا حتی شاید مقداری بزرگتر از گند احمدی نژاد بوده

توجیه هایی مثل اینکه رهبری توی بحث اقتصادی دخالت داره هم اصلا پذیرفتنی نیست

شاید دور اول با یک نگاه خیلی ساده لوحانه میشد اینو پذیرفت ، ولی وقتی برای دور دوم اومده و حالا بگیم نمیدونسته که رهبری و سپاه و ... چه میزان دخالت دارن و ندارن ، حرف مسخره ای هست


تو زمانی که وعده آزادی حصر میدادی میدونستی قدرتت چقدره

تو وقتی وعده های اقتصادی میدادی میدونستی قدرتت چقدره

و ...


اگر با اطلاعات فعلی برگردیم به عقب من دو کار میکنم:

  1. همون رای سفید رو هم نمینداختم چون فهمیدم که توی سربازی حتی عقیدتی که من توش بودم هم کاری به رای دادن و ندادن شما نداره
  2. باز هم میگفتم روحانی از موراد دیگه بهتره
میدونید دلیلم چیه؟
دلیلم اون مصاحبه رئیسی هست که یک تفکر رئیسی رو نشون میده
رئیسی توی مصاحبه میگفت "از کنسرت و لغوش صحبت میکنن و کلی سروصدا راه میندازن براش ، تا مردم قرارداد کرسنت رو فراموش کنن ، تا مردم فقط رو فراموش کنن ، تا مردم فساد رو فراموش کنن "

وقتی این حرف رو شنیدم توی سرم گفتم:
لعنتی تو خودت فقر و فساد و بی عدالتی و ... رو فراموش کردی و چسبیدی به یه کنسرت و لغو شدن و پیگیری کردنش
این تفکر برای من یاداور اون تفکریه که وقتی قیمت خونه چندین و چند برابر میشد ، خیلی شیک گشت ارشاد راه مینداخته و سخنرانی هایی خنده دارتر از سخنرانی های روحانی میکرد و ایران رو گل و بلبل نشون میداد

اینکه رئیسی جایگاهش چیه و ... رو میدونم
ولی بعید میدونم توی قانون برای تولیت استان قدس یا هر جایگاه دیگه ای که این بزرگوار یا پدرزنش داره ، لغو کنسرت تعریف شده باشه!
مسلما به عنوان یک فردی که قدرت سیاسی داره میتونه خیلی خیلی بیشتر نقش داشته بشه در رفع فقر
خیلی خیلی بیشتر نقش داشته باشه توی افزایش عدالت و خیلی چیزای دیگه

بحث رئیسی هم نیستا
هر ادمی ، همه ما میتونیم نقش بیشتری نسبت به الان توی رفع فقر داشته باشیم
مسلما کسی در جایگاه روحانی ، رئیسی ، رهبری و ... هم خیلی خیلی خیلی  بیشتر

یه سخنرانی از رائفی گوش میدادم که میگفت اول انقلاب اوضاع چقدر بدتر بوده
یه مقدار عادلانه صحبت میکرد برای همین گوش دادم
عادلانه منظورم اینه که مثلا اگر جایی میمومد هاشمی رو بکوبه کنارش اسم ولایتی هم میاورد
واقعا اون موقع مشکلات عجیب و غریب بودن
ولی خوب خود جنگ ، انقلاب ، ترورهای وحشتناک ،و ... عوامل مهمی هست که مردم توقعی بالا از حکومت نداشته باشن
ولی خوب بعد چهل سال و با این سطح از وعده ، با این آرمانها ...


از همون اولش هم انقلاب شدن توی زمان فعلی به نظرم نشدنی بود
پس به دو چیز امیدوارم 
  1. اینا زنگ خطری بشه تا رهبری توی قوه قضاییه تغییرات اساسی بده
    چون اگه اون مشکل حل بشه خیلی به حل مشکل فساد کمک میکنه و حل فساد به افزایش شایسته سالاری و افزایش شایسته سالاری هم به شکوفایی

  2. دفعه بعد رئیسی یا هرفردی که مورد نظر طرفداران رئیسی هست انتخاب بشه تا اگر من و امثال من اشتباه میکردن با چشم های خودمون ببینیم و اگر هم ما درست میگیم شاید بلاخره بعد چهل سال قبول کنیم که مشکل از ریاست جمهوری نیست

نوشتن یک محتوای عادی ، با حرفی غیر از سربازی و ... از من بعید بوده ، میدونم
ولی خوب خیلی وقته حرفایی رو میخوام بزنم و نمیزنم
از این به بعد ایشالا
از این به بعد...