اول از همه فکر میکنم دکتر بود که قرار بود با هم در مورد بحث های دیجیتال مارکتینگ (کار من) صحبت کنیم

بعد هم مهدی صالح پور عزیز برای یه قضیه ای احساس کردم میتونم کمکش کنم و یکی دو نکته بهش گفتم

بعد از اون هم که با سجل یه سری صحبت ها شد

در اخر هم که امروز پست هولدن رو دیدم و حرفی که میخواستم توی کامنت بهش بزنم رو ترجیح دادم جامع تر اینجا بزنم

این وسط یکی دیگه از بلاگر ها هم علاقه نشون داده بود که نمیدونم دوست داره بهش اشاره کنم یا نه پس بیخیال


توی این پست میخوام در مورد دیجیتال مارکتینگ برای دو دسته صحبت کنم:

  1. افرادی که سنشون پایین تره مثلا دانشجو هستن و الان میتونن با وقت ازادشون از طریق دیجیتال مارکتینگ یه رشد حساااااابی توی حوزه کاریشون داشته باشن
  2. افرادی که سنشون بالا تره مثلا کارمند هستن و الان میتونن با وقت آزادشون از طریق دیجیتال مارکتینگ هم اطمینان شغلی پیدا کنن ، هم علایقشون رو دنیال کنن و هم منبع درامد دوم داشته باشن

واقعیتش اینه که دیجیتال مارکتینگ خیلی توی ایران جوونه
الان بزرگترین شرکت های دنیا حیاتشون به دیجیتال مارکتینگ بنده
پس ورود به دیجیتال مارکتینگ در این زمان کار کاملا عاقلانه ای هست
از طرف دیگه دیجیتال مارکتینگ یک حرفه فقط برای کسب و کارهای بزرگ نیست

بذارید یه داستان کوچیک بگم براتون
یه خانواده ای توی خراسان جنوبی عسل میفروختن ، مسلما درامدشون پایین و اصطلاحا گنجشک روزی بودن
پسر اینا میاد یه ویدیو ضبط میکنه  : تشخیص عسل طبیعی از عسل غیرطبیعی
ویدیو رو میذاره داخل آپارات و یوتیوب
انچنان اون ویدیو بازدید میخوره و از طریقش سفارش میاد که کسب و کارش متحول میشه
(منبع یکی از دوستان معتمد که ظاهرا این اقا رو میشناختن)


توی امریکا هم یه پسری بوده میاد مرباهای مامان بزرگش رو میذاره توی فیسبوک و کسب و کارش انقدر بلد میشهکه جهانی میشه


یا دوست خودم!

دوست من میره از منیریه لباس ورزشی میخره داخل سایت میفروشه

من خودم توی دیجیتال مارکتینگ کمکش میکردم ، یک ماه تا 60 میلیون تومن هم فروخت

این یکی مهمتره چون از نزدیک در جریانش هستم


حالا اینو گفتم که بدونید اصلا دلیل من به دیجیتال مارکتینگ همین باز بودنش هست ، همین ازادی بی حد و مرز در انتخاب و عمل


برای کسانی که نمیخوان بحث طولانی بخونن میرم سراغ اصل مطلب

شما چطور میتونی از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنی؟

خیلی ساده

یه وبلاگ تخصصی توی همین بیان یا توی بلاگفا یا هرجای دیگه بزن

محتوای دست یک توش بنویس

اصول اولیه سئو (SEO=Search Engine Optimization همون قوانین گوگل برای نمایش در رتبه بالاتر ) رو رعایت کن

ایمیل مارکتینگ کن

و تمام! توضیح از این مسخره تر دیده بودین؟

بحثم این بود که بدونید مراحل به صورت کلی ساده ان

فقط چون براتون تازه اس اگر ریز به ریز بگم فکر میکنید که وای خدای من چه دنیای وحشتناکی


همین دوست من که لباس ورزشی میفروشه ، ایشون داداشش سایت رو راه انداخته

داداشش رشته اش فیزیک هست و در زمان دانشجویی سایت رو زد و به درامد میلیونی رسوند


حالا اگر میخواید دقیقا بدونید چطوری میشه این کار رو کرد میتونید مهمون من باشید

من 100 برابر تنفری که از خوندن متن دارم رو ، از نوشتن متن دارم

و 2 بابر علاقه ای که به دیدن ویدیو دارم رو ، به ضبط کردن ویدیو دارم

پس...

https://evand.com/events/digital-marketing-free

من داخل ماه رمضان بعد از افطار (ساعت 22تا 23:30) وبینار رایگان دارم

وبینار یعنی میشنید توی خونتون و با یک اینترنت در حد 256 مخابرات ، به صفحه مانیتور نگاه میکنید و منم اینور با زیرشلواری براتون پاورپوینت نمایش میدم و روش صحبت میکنم

وبینار مثل ویدیو هست با این فرق که انلاینه و میتونید سوالاتتون رو هم بپرسید



 15 ساعت آموزش میدم بهتون که اگر نیمخواید وبلاگ بزنید و دوست دارید سایت بزنید چیکار کنید

+ سئو چجوریاست و چطوری میشه باهاش کار کرد

چطوری میشه کسب وکار اینترنتی راه انداخت و چه ایده هایی میشه پیاده کرد

چطوری میشه ایمیل مارکتینگ کرد

چطوری میشه افزایش فروش داشت داخل سایت

و الی آخر


امیدوارم بتونم اطلاعاتم رو بهتون منتقل کنم